social media voor ondernemers in de financiële dienstverlening
Bel 06 5050 4461

Social Media Berichtendienst

Met de Social Media Berichtendienst krijg jij meer tijd voor je klanten

Heb jij als assurantieadviseur alleen nog tijd om brandjes te blussen?

Kom continu in contact met je klant

Wet- en regelgeving, diploma-eisen, administratie, zorgplicht, papertrail zorgen ervoor dat je geen tijd meer hebt om op een fijne en prettige manier contact met je klant te hebben en te houden. Waar is de tijd gebleven dat je nog tijd had voor een kop koffie om over koetjes en kalfjes te praten met je klant? Of om even langs te gaan omdat hun eerste kleinkind is geboren? Of nog simpeler een verjaardagskaart te schrijven en op de bus te doen?

Je opent ’s morgens je mailbox en de rest van de dag ben je alleen nog maar bezig brandjes te blussen. Pleeg je telefoontjes met verzekeraars die niet goed bereikbaar zijn en handel je schades af voor je klanten. Dat laatste is natuurlijk hét moment waarbij je je toegevoegde waarde laat zien aan jouw klant. Maar jouw klant vindt het ook fijn als hij zomaar eens wat van je hoort en niet alleen als hij schade heeft.

Wat zou je ervan vinden als er toch een (makkelijke) manier is waardoor je wel dat contact met jouw klant kunt hebben? Waardoor jouw klant zich gewaardeerd voelt, gehoord voelt en het idee krijgt dat jij er altijd voor hem bent.

Social media geeft jou die mogelijkheid om weer aan de keukentafel te komen, de virtuele keukentafel. Social media maakt het mogelijk in persoonlijk contact te komen met jouw klant, kennis te delen met jouw klant, vragen te stellen aan jouw klant, vragen te beantwoorden van jouw klant.

Daar heb ik toch helemaal geen tijd voor!

Ik hoor je denken. Naast alle regeltjes, administratie en diploma-eisen waar ik aan moet voldoen, moet ik ook nog dagelijks een bericht plaatsen op social media om in contact te komen met mijn klant. Schei uit zeg.

Ik heb de oplossing. Met de Social Media Berichtendienst krijg jij:

  • Kant en klare berichten aangeleverd
  • Het betreft tijdloze en actuele onderwerpen passend bij jouw bedrijf
  • Voor elk gewenst social mediakanaal
  • Inclusief bijpassend beeld
  • Een blog (korte pakkende tekst over een bepaald onderwerp)

Wat levert dat je op?

  • Contact met je bestaande klanten
  • Interactie met je klanten
  • Zichtbaarheid op social media
  • Autoriteit
  • Beter imago
  • Nieuwe klanten

Nieuwe klanten

Social media levert je niet alleen een beter contact op met je bestaande klanten, het levert je ook nieuwe klanten op. Door jouw inzet van social media, gericht op contact maken, mensen helpen en adviseren, klopt de nu nog potentiële klant bij jou aan op het moment dat hij voor een belangrijke beslissing of gebeurtenis staat in zijn leven. Op dat moment klopt hij aan bij diegene die op social media vaak voorbij is gekomen met goede en interessante berichten, adviezen en tips.

Jouw vak draait om kennis en expertise

Door mijn jarenlange ervaring als journalist voor am: (assurantiemagazine) heb ik expertise en kennis van de materie binnen verzekeringsbranche, van jouw vak. Ik heb ervaring met schrijven en ik heb verstand van social media. Die kennis van social media heb ik opgedaan door workshops en trainingen te volgen, maar ook door het gewoon TE DOEN. Inmiddels heb ik meerdere bedrijven begeleid bij de zakelijke inzet van social media.

Mijn klanten zijn allemaal financieel adviseur en genieten van het gemak van de wekelijks aangeleverde berichten.

Welke investering vraagt de Social Media Berichtendienst?

Tarief per kwartaal* Tarief per half jaar* Tarief per jaar*
Een Social mediakanaal** € 117 € 227 € 437
Twee social mediakanalen € 197 € 357 € 557
Drie social mediakanalen € 225 € 425 € 625
Vier social mediakanalen € 255 € 495 € 725

* Tarieven zijn exclusief 21% btw

** Afhankelijk van het kanaal ontvang je per week tien twitterberichten, 5 facebookberichten, 5 instagramberichten en 3 linkedin berichten (inclusief rechtenvrij beeld) € 117 per kwartaal

Nog meer zichtbaarheid en expertise delen

Dé manier om je expertise en autoriteit op jouw vakgebied te laten zien en nog beter en meer zichtbaar te worden, is door een blog. Een blog is een korte pakkende tekst (max 500 woorden) over een bepaald onderwerp dat voor jou klant interessant is. Hoeft niet diepgravend te zijn, kan ook al een leuke tekst zijn met tips als je een verre reis maakt. Als je zo’n blog combineert met social mediaberichten, levert je dat een aantal grote voordelen op:

  • Contact met je klant
  • Interactie met je klant
  • Autoriteit en expertise
  • Meer zichtbaarheid
  • Meer verkeer naar je website
  • Naamsbekendheid

 

Met mijn kennis van de verzekeringsbranche en mijn ervaring in het schrijven van toegankelijke artikelen, ben ik expert in het schrijven van blogs (max 500 woorden) voor jouw doelgroep. Deze extra dienst kun je afnemen bovenop de Social Media Berichtendienst.

Welke investering moet je doen voor nog meer zichtbaarheid en expertise?

 

Tarief per kwartaal* Tarief per half jaar* Tarief per jaar*
Eén blog per week € 479 € 779 € 1479
Eén blog per twee weken € 279 € 479 € 1079
Een blog per maand € 179 € 379 € 679

*Tarief is ex btw

Veel gestelde vragen

  1. Wat moet ik zelf nog doen als ik mij abonneer op de Social Media Berichtendienst?

Je kunt de berichten zelf knippen en plakken op het gewenste social mediakanaal. De beelden zijn op maat gemaakt voor de verschillende social mediakanalen

  1. Moet ik zelf nog iets aan de beelden doen die ik ontvang?

De beelden zijn op maat gemaakt voor het door jou gekozen social mediakanaal. Je zou eventueel nog zelf het logo van je bedrijf op het beeld kunnen plaatsen voor een duidelijke herkenbaarheid.

  1. Loop ik niet het risico dat mijn collega’s exact hetzelfde bericht plaatsen en dat onze klanten dat ook zien?

Ieder advieskantoor heeft zijn eigen doelgroep. De kans dat je klant dus dezelfde berichten tegenkomt is vrijwel nihil. Het is wel heel belangrijk om je eigen publiek te creëren op social media.

  1. Hoeveel berichten ontvang ik per week?

Twitter: 10 berichten per week (2x per dag plaatsen)

Facebook: 5 berichten per week

Instagram: 5 berichten per week

LinkedIn: 3 berichten per week

  1. Kan ik aangeven over welk onderwerp ik alleen maar berichten wil ontvangen?

Ja, je kunt aangeven of je alleen schadeberichten (particulier en/of zakelijk) wilt ontvangen of alleen hypotheekberichten et cetera.

  1. Waarom kan ik de berichten niet per maand afnemen?

Als je op een goede manier social media zakelijk wilt inzetten, moet je dagelijks aanwezig zijn en voor een langere periode. Door voor een langere periode berichten af te nemen voor je social mediakanalen is er continuïteit en consistentie in de berichtgeving. Dat zorgt ervoor dat je berichten gaan opvallen en dat je op het netvlies bij je klanten en toekomstige klanten komt.

  1. Staat straks niet op iedere website hetzelfde blogbericht te lezen?

Als meerdere collega’s in jouw stad of dorp van mijn blogdienst gebruik maken, hou ik daar natuurlijk rekening mee.