social media voor ondernemers in de financiële dienstverlening
Bel 06 5050 4461

Social Media Zelf Verzekerd

Met Social Media Zelf Verzekerd ben je straks zelf in staat social media goed in te zetten

Hoe vaak per jaar heb jij als financieel adviseur nog echt contact met je klanten?

Kom continu in contact met je klant

Hoe vaak per jaar heb jij als financieel adviseur nog echt contact met je klanten? Contact wat niet gaat over een schade die ze hebben of een verzekering die ze hebben afgesloten of moeten afsluiten. Nee, contact omdat er een jarige is, de zoon of dochter geslaagd is voor het eindexamen van de middelbare school, de geboorte van een kind of kleinkind. Dat contact kan ook een Whatsapp-berichtje zijn, of een kaartje.

Je wordt geleefd door je mailbox, door de waan van de dag. Jij en je medewerkers zitten ook nog eens met de neus in de studieboeken om de vereiste Wft-diploma’s op zak te houden en de eveneens vereiste PE-punten bij te houden. De toezichthouder wil ook nog eens dat je alles over het advies vastlegt.

Kortom je hebt een chronisch gebrek aan tijd

Social media zakelijk inzetten is in deze tijd een must. Social media biedt je de kans om wel weer regelmatig in contact te komen met je bestaande klanten. De mogelijkheid om op het netvlies te komen bij je klanten en toekomstige klanten, naamsbekendheid te krijgen, autoriteit te kweken én om ook nieuwe doelgroepen aan te boren. Het geeft je de mogelijkheid om kennis te delen. Te luisteren wat er leeft bij je doelgroep. Maar hoe pak je dat nu aan, hoe zet je dat op en hoe zorg je voor continuïteit?

De oplossing is Social Media Zelf Verzekerd

Met Social Media Zelf Verzekerd ga ik je helpen om je social mediastrategie op te zetten. Ik zorg ervoor dat we de juiste social mediakanalen goed opzetten. We brengen in kaart wie je doelgroep is of doelgroepen zijn en via welke social mediakanalen die het beste bereikt kunnen worden.

We gaan een zogeheten contentkalender opzetten. Deze kalender zorgt ervoor dat we voor het hele jaar in kaart brengen welke onderwerpen we via social media gaan delen. Met deze kalender geven we ook aan wie binnen jouw organisatie verantwoordelijk is voor bepaalde ‘content’.

Ik zet een social media dashboard op waarbij je in één oogopslag ziet wat er op de verschillende social mediakanalen gebeurt. Tot slot geef ik een interne workshop social media zodat jullie vervolgens social media zelf op een goede manier kunnen inzetten.

Na deze inzet zijn jij en/of je medewerkers zelf in staat om social media goed zakelijk in te zetten.

Nog hulp nodig?

Heb je na die tijd nog hulp nodig dan kun je gebruik maken van de Social Media Helpdesk. Dit is een strippenkaart voor 10 uur en kan ik op locatie, via telefoon, skype of achter de schermen hulp bieden waar nodig.

En als je denkt waar ga ik in hemelsnaam dagelijks berichten over plaatsen, dan kun je ook nog gebruik maken van de Social Media Berichtendienst en/of de Social Media Blogdienst.

Met de Social Media Berichtendienst krijg je wekelijks berichten voor Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram aangeleverd, inclusief bijpassend beeld. Je kunt van tevoren aangeven of dit berichten moeten zijn gericht op de particuliere of zakelijke markt.

Met de Social Media Blogdienst krijg je maandelijks, tweewekelijks of wekelijks een blog (een korte tekst van max. 500 woorden) aangeleverd over een onderwerp dat interessant is voor jouw doelgroep (particulier of zakelijk).

Veel gestelde vragen

  1. Wat moet ik met Social Media Zelf Verzekerd nog zelf doen?

Nadat alles helemaal is ingericht en we in de strategiesessie alle de puntjes op de i hebben gezet, ga je zelf aan de slag met het bedenken en schrijven van de berichten die je wilt plaatsen. Ook creëer je je eigen beeld conform de afgesproken look & feel.

  1. Hoe lang duurt het voordat we succes hebben met onze social media inzet?

Dat is lastig aan te geven. Het ligt eraan wat er al gedaan is en hoe dat gedaan is. Het zal niet van de ene op de andere dag merkbaar zijn. Het vergt tijd.

  1. Als ik zelf geen tijd heb om content te creëren, is er dan een andere oplossing?

Als je denkt geen tijd of inspiratie te hebben om eigen content te creëren dan kun je een abonnement nemen op de Social Media Berichtendienst en/of de Social Media Blogdienst.

  1. Als ik nadien nog hulp nodig heb, kan ik dan op jou terugvallen?

Als je nog hulp nodig hebt, kun je een abonnement nemen op de Social Media Helpdesk. Ik ondersteun jou via telefoon, skype, facetime of op locatie bij de vragen cq problemen die je hebt.