social media voor ondernemers in de financiële dienstverlening
Bel 06 5050 4461

Social Media Zorgeloos Verzekerd

Met Social Media Zorgeloos Verzekerd neem ik je alles uit handen

Hoe vaak per jaar heb jij als financieel adviseur nog echt contact met je klanten?

Kom continu in contact met je klant

Hoe vaak per jaar heb jij als financieel adviseur nog echt contact met je klanten? Contact wat niet gaat over een schade die ze hebben of een verzekering die ze hebben afgesloten of moeten afsluiten. Nee, contact omdat er een jarige is, de zoon of dochter geslaagd is voor het eindexamen van de middelbare school, de geboorte van een kind of kleinkind. Dat contact kan ook een Whatsapp-berichtje zijn, of een kaartje.

Je wordt geleefd door je mailbox, door de waan van de dag. Jij en je medewerkers zitten ook nog eens met de neus in de studieboeken om de vereiste Wft-diploma’s op zak te houden en de eveneens vereiste PE-punten bij te houden. De toezichthouder wil ook nog eens dat je alles over het advies vastlegt.

Kortom je hebt een chronisch gebrek aan tijd

Laat staan dat je tijd hebt om social media goed in te zetten. Je weet al dat je social media zakelijk moet inzetten. Dat social media je de kans biedt om wel weer in regelmatig contact te komen met je bestaande klanten. Dat social media je de mogelijkheid biedt om op het netvlies te komen, autoriteit te kweken én om ook nieuwe doelgroepen aan te boren. Dat het je de mogelijkheid geeft om kennis te delen en te luisteren wat er leeft bij je doelgroep. Je weet ook dat je geen tijd hebt en toch wil je social media zakelijk goed inzetten.

De oplossing is Social Media Zorgeloos Verzekerd

Met Social Media Zorgeloos Verzekerd neem ik je alles uit handen: het opzetten, de implementatie en de uitvoering van social media. Wel heb ik je hulp nodig in de strategiesessies. Samen onderzoeken we wie jouw doelgroepen zijn, wat die nodig hebben en welke informatie en kennis we gaan delen met de verschillende doelgroepen. Ook onderzoeken we via welke kanalen we welke doelgroep het best bereiken. Alle uitingen zullen eenzelfde look & feel hebben zodat jouw kantoor snel ‘herkend’ wordt en de ‘branding’ van jouw kantoor snel en goed via social media in de markt gezet wordt.

Hoe te werk?

We werken aan de hand van een zogeheten contentkalender. Deze kalender zorgt ervoor dat we voor het hele jaar in kaart brengen welke onderwerpen we via social media gaan delen. Met deze kalender geven we ook aan wie binnen jouw organisatie verantwoordelijk is voor bepaalde ‘content’.

Er wordt een social media dashboard opgezet waarbij in één oogopslag duidelijk is wat er op de verschillende social mediakanalen van jouw advieskantoor gebeurt.

Als dat allemaal helder en goed is ingericht, ga ik berichten samenstellen en posten op de verschillende social mediakanalen.

Daarbij zijn er verschillende mogelijkheden:

  1. Jullie leveren zelf de content aan en ik maak die geschikt voor de verschillende social mediakanalen. Jullie leveren ook bijpassend beeld.
  2. De content wordt deels door jullie aangeleverd en deels door mij bedacht en geschreven. Zelfde geldt voor het beeld.
  3. Alle content wordt door mij bedacht en geschreven voor de verschillende kanalen en ik lever ook bijpassend beeld.

Nadat alles goed is ingeregeld en alles in werking is gezet, ontwikkel ik in overleg met jullie Facebook advertentiecampagnes en regel die in en monitor deze campagnes.

Veel gestelde vragen

  1. Hoef ik met Social Media Zorgeloos Verzekerd helemaal niets meer zelf te doen?

Nee, jij en je medewerkers zullen zeker in de strategiesessies input moeten geven. Alleen op die manier kunnen we goed bepalen welke social mediakanalen ingezet moeten worden. Welke doelgroepen et cetera.

  1. Hoe lang duurt het voordat we succes hebben met onze social media inzet?

Dat is lastig aan te geven. Het ligt eraan wat er al gedaan is en hoe dat gedaan is. Het zal niet van de ene op de andere dag merkbaar zijn. Het vergt tijd.