social media voor ondernemers in de financiële dienstverlening
Bel 06 5050 4461

Vergrijst jouw klantenportfeuille ook zo?

Met social media kun jij nieuwe en jongere klanten binnenhalen

Jouw klantenportefeuille is je pensioen. Jij moet ervoor zorgen dat die klantenportefeuille niet alleen op peil blijft, maar blijft groeien. Je weet ook dat je klantenportefeuille vergrijst. De jongere bereik je nu niet. Ook niet via de ouders. Hoe bereik je die jongere dan wel? Hoe ga je ervoor zorgen dat jouw pensioen niet alleen op peil blijft, maar steeds beter wordt?

Facebook telt 10,4 miljoen gebruikers in Nederland, waarvan 7,5 miljoen dagelijks op Facebook actief zijn. Twitter telt 2,6 miljoen gebruikers en LinkedIn telt 4,3 miljoen dagelijkse gebruikers. In de leeftijdscategorie 20-64 jaar is 75% actief op Facebook. Op Twitter 84% en op LinkedIn 89%. Jouw klant zit dus op social media. Alleen jij bereikt hem of haar daar niet.

De oplossing is simpel en doeltreffend

Zoek je klant op waar deze aanwezig is en dat is op social media!

klantenportefeuille

Een aantal redenen waarom je dat zou moeten doen

  • Je boort nieuwe doelgroepen aan, zoals jongeren
  • Het levert je nieuwe klanten op
  • Het is goed voor je ‘branding’
  • Het zorgt voor een hogere en betere vindbaarheid in Google
  • Het is aanzienlijk goedkoper dan adverteren in een krant of tijdschrift
  • Directe interactie met je klant
  • Jouw doelgroep zit zeker op Facebook en andere social media
  • Je leert heel veel over nieuwe en bestaande klanten

Nu hoor ik je denken: dat kost te veel tijd, is moeilijk, ingewikkeld, geen mensen voor, mijn bestaande klanten gaan voor en wat moet ik dan elke dag melden op Facebook of Twitter?

Wat kan ik je bieden?

In deze workshop leer ik je

  • hoe je een nieuwe en jongere doelgroep kunt aanboren
  • hoe je een goed bericht maakt gericht op die doelgroep
  • wat een ‘killer’ advertentie is voor diezelfde doelgroep
  • wat de verschillende doelgroepen in Facebook voor jouw bedrijf kunnen betekenen

Na de ‘theorie’ gaan we heel praktisch aan de slag. Je gaat de deur uit met één of meer goed ingerichte doelgroepen, een ‘killer’ advertentie met beeld en handvatten voor nog veel meer.

Andere ondernemers zijn je al voorgegaan

  • “Ik ga er morgen meteen mee aan de slag”
    Restaurant Floris V
  • “Jeetje ik wist niet dat er zoveel mogelijk was”
    Epskamp Autodeal
  • “Duidelijke uitleg, veel geleerd. Nu gaan doen!”
    Martin Veltkamp Tuinen

klantenportefeuille

Waarom zou je de workshop volgen?

  • Verjonging van je klantportefeuille
  • Je kunt bestaande klanten nog beter bedienen
  • Je leert je klanten nog beter kennen
  • Het levert je voor straks een beter pensioen op
  • Het geeft je een voorsprong op je collega’s

 Waarom ben ik de meest aangewezen persoon om jou te helpen?

Simpel:

  • ik heb verstand van de verzekeringsbranche
  • ik heb verstand van social media.

Bijna 12,5 jaar werkte ik als journalist voor AssurantieMagazine, het nieuwsblad voor de verzekeringsbranche. In 2010 startte ik mijn bedrijf vonkfactor 13 | communic@tie met karakter. De afgelopen zeven jaar hebben allerlei ondernemers mij ingehuurd social media zakelijk in te zetten. Nu is het tijd om mijn expertise te combineren met mijn kennis van de verzekeringsbranche.

Wanneer, waar en wat kost het

Datum: Donderdag 30 maart 2017

Tijd: 19.30 – 22.30 (19.00 inloop koffie & thee)

Locatie: Nog niet bekend

Investering: € 99 (ex btw)

Lees ook mijn Algemene Voorwaarden