social media voor ondernemers in de financiële dienstverlening
Bel 06 5050 4461

Social Media TIP #16 15 kansen die je misloopt als je Facebook niet inzet

In Tips on

15 kansen15 uitgelezen kansen die je misloopt als je Facebook niet zakelijk inzet voor je bedrijf

In Nederland hebben meer dan tien miljoen mensen een Facebook-account. Meer dan 7.5 miljoen mensen zijn dagelijks actief op Facebook. Daar zit jouw klant ook zeker tussen.

1. Opbouwen en versterken van je merk en naamsbekendheid

Facebook telt in Nederland 7.5 miljoen dagelijkse gebruikers. Die kun jij bereiken met de zakelijke inzet van Facebook. Daarmee vergroot je je naamsbekendheid en versterk je je merk.

2. Interactie met de volgers van je zakelijke pagina

Klanten kunnen terecht op je pagina met prangende vragen of opmerkingen. Jij kunt daar direct en makkelijk op inspelen en op reageren. Het is een verlengstuk van je al bestaande klantenservice.

3. Je kunt volgers/klanten gericht vragen stellen waarmee jij ze kunt helpen. Wat ze van jou willen weten cq leren

Met Facebook ben je in staat om direct vragen te stellen aan je potentiële klanten. Er hoeft niet een duur marketingonderzoek gedaan te worden om erachter te komen wat jouw klanten willen.

4. Door het delen van waardevolle informatie, gaan volgers je berichten liken en delen

Jij hebt veel kennis en informatie in huis met betrekking tot jouw product of dienst. Die kennis vertegenwoordigt waarde en trekt klanten aan. Daardoor krijg je nog meer bekendheid en bereik op Facebook.

5. Nieuwe klanten

Onder het vergrote bereik zullen niet alleen bestaande klanten zitten, maar je gaat ook nieuwe klanten aantrekken.

6. Nieuwe klanten leidt tot meer omzet

Als je Facebook goed inzet gaan die nieuwe klanten uiteindelijk ook leiden tot meer omzet. Daarvoor moet je wel toegevoegde waarde blijven bieden. Je moet minimaal 7x online voorbij komen, willen ze uiteindelijk klant bij je worden.

7. Nieuwe doelgroepen

Jouw doelgroep bevindt zich onder die 7,5 miljoen dagelijkse gebruikers, maar ook nieuwe doelgroepen zitten daar tussen. Met je zakelijke pagina kun je die dus bereiken.

8. Plezier

Een belangrijk argument voor mij om zakelijk actief te zijn op Facebook, is dat ik het gewoon heel erg leuk vind. Als je eenmaal bezig bent, weet ik zeker dat jij het ook leuk gaat vinden.

9. Met een zakelijke pagina houd jij je privépagina schoon

Ik zie nog veel ondernemers die vaak zakelijke berichten delen op hun privé profiel. Daar is op zich niets mis mee, mits met mate. Door een zakelijke pagina in te zetten en je vrienden te vragen je ook daar te volgen, hou je je persoonlijke profiel ‘schoon’.

10. Facebook kan dienen als ondersteuning voor je website

Je kunt bijvoorbeeld artikelen en nieuwsberichten die op je website staan, delen op Facebook. In ieder geval een teaser. Om het hele artikel of blog te lezen, moeten mensen doorklikken naar je website.Daardoor komt er meer verkeer naar je website toe.

11. Doordat je zakelijk actief bent op Facebook zal ook de vindbaarheid op Google toenemen

Google neemt in haar zoekresultaten namelijk de onlineactiviteiten mee van je onderneming.

12. Via Facebook kun je relatief goedkoop adverteren

Voor een paar euro per dag kun je al een bereik creëren van 900 mensen per dag.

13. Het adverteren op Facebook kun je heel gericht doen

Opereer jij als ondernemer op lokaal gebied? Dan hoef je niet meer een grote som geld neer te leggen voor een gedrukte advertentie, maar kan je heel makkelijk voor een paar euro jouw regionale doelgroep bereiken.

14. Kosten voor de inzet van Facebook zijn relatief laag

Het enige wat het je kost is tijd en energie. Natuurlijk kost het je ook geld, maar dat bedrag heb je helemaal zelf in de hand.

15. Facebook biedt je de kans om consumentengedrag te beïnvloeden.

Aangetoond is dat mensen die bedrijven volgen op Facebook ook vaker geneigd zijn om te kopen bij die bedrijven.

Heel veel succes en heb je vragen dan weet je mij te vinden.

Manon Vonk
06 50504461
manon@vonkfactor13.nl

 

 

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*