social media voor ondernemers in de financiële dienstverlening
Bel 06 5050 4461

Adverteren op LinkedIn (deel 2) – TIP #3

In Blogs, Nieuws on

In het vorige artikel hebben we de eerste beginselen besproken van adverteren op LinkedIn. Zo hebben we de verschillende soorten advertenties besproken, zoals:

  • Sponsored Content
  • Sponsored Inmail
  • Tekst Ads

Aan het eind van het artikel kwamen de doelgroepen in LinkedIn al even kort in beeld en de mogelijkheden die dat biedt. In dit artikel bespreek ik deze doelgroepen, hoe je deze kunt samenstellen en wat de mogelijkheden zijn met deze doelgroepen.

Doelgroepen

Om je doelgroepen in te richten, ga je eerst weer naar de campagne manager op LinkedIn via je bedrijfspagina. Lees het vorige artikel nog even terug.

Ben je daar aangekomen dan moet je eerst aangeven op welke regio jij jouw campagne wil richten. Daarbij kan je ervoor kiezen om een regio toe te voegen of juist uit te sluiten.

LinkedIn

Wanneer je vast hebt gesteld in welke regio of in welke regio juist niet je wilt adverteren, kan jij je doelgroep verder gaan samenstellen. Het heeft immers geen zin om in Groningen te adverteren wanneer je eigenlijk alleen klanten in de Randstad wilt hebben.

Vervolgens kan je ervoor kiezen om bedrijven te selecteren en je te richten op hun werknemers. Bijvoorbeeld zoals in dit voorbeeld de grote verzekeraars.

LinkedIn

Vervolgens kan je aan de hand van verdere specificaties je doelgroep nog verder verfijnen. Op deze wijze kan je heel specifiek je doelgroep en daarmee je campagnes inrichten.

Omvang bedrijf en functie

Zo kan je bijvoorbeeld selecteren op de grootte/omvang van het bedrijf of de titel/functie die mensen hebben binnen een bedrijf. Je kan ervoor kiezen om alle ‘Seniors’ te targeten. Het is van belang dat je duidelijk hebt wat je met je campagne wilt bereiken en welke mensen je dus moet bereiken. Deze kan je dan vervolgens vaststellen.

linkedin

Je kan er dus ook voor kiezen om je doelgroepen te bepalen aan de hand van de branche waarin ze werkzaam zijn.

Derde websites

Je kan ervoor kiezen om met LinkedIn Audience Network jouw sponsored content uit te breiden naar derde websites. Daarbij kan je ervoor kiezen om bepaalde websites en apps daarvan uit te sluiten.

Bijvoorbeeld:

linkedin

Uiteraard is het mogelijk je samengestelde doelgroep op te slaan, zodat je deze ook voor een volgende keer weer kunt gebruiken. Op die manier krijg je ook inzicht of je campagne voor deze doelgroep succesvol is geweest, of dat een andere doelgroep beter gepresteerd heeft cq meer conversie heeft opgeleverd.

LinkedIn

 

Bovenstaand beschrijft de mogelijkheden die je hebt met het samenstellen van je doelgroepen. Rechtsboven geeft LinkedIn een overzicht met geschatte bereik en jouw keuzes:

linkedin

 

Een campagne moet minstens een bereik hebben van 1000 personen of wanneer je Targeted Audience gebruikt 300 personen. Met targeted audience kan je reeds bereikte mensen, zoals je websitebezoekers of contacten bereiken.

Matched audiences bied je eigenlijk drie opties:

  • Website retargeting: Door gebruik van de LinkedIn in site tracking. De LinkedIn Insight Tag is een eenvoudige JavaScript-code die je aan je website kunt toevoegen om uitgebreide campagnerapporten te maken en waardevolle inzichten te krijgen over de bezoekers van je website. Dit werkt eigenlijk hetzelfde als de Facebook Pixel. Als klant van LinkedIn Marketing Solutions kun je de LinkedIn Insight Tag gebruiken om conversies te volgen, websitebezoekers opnieuw te bereiken en extra inzichten krijgen over leden die reageren op je advertenties.
  • Account Targeting: Hiermee kan je bepaalde personen of posities binnen bedrijven bereiken. Door een lijst met bedrijven samen te stellen kan je vervolgens iedereen op positie A targeten.
  • Contact Targeting: Door een lijst met contactpersonen samen te stellen kan je die uploaden en bereiken.

Hou dus goed in de gaten wat je bereik is. Als je moeite hebt met het bereiken van dit aantal begin dan breed met het vaststellen van je doelgroep en verklein hem van daaruit.

LinkedIn

Na dit artikel zou je een goede basis moeten hebben over het creëren van doelgroepen en de mogelijkheden die LinkedIn daarin biedt. In het volgende artikel gaan we dieper per thema voor het samenstellen van de doelgroepen en de mogelijkheden daarbij.

Heb je vragen? Ik help je graag.

 

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*