skip to Main Content

Ontvang wekelijks een online TIP

Schrijf je hier in

Arjen de Boer (ITDS) ‘Je moet authentiek zijn op social’

‘Je moet authentiek zijn op social’ Wil je een goede band opbouwen met je klanten of toekomstige klanten op social media, dan zal je authentiek moeten zijn. Het moet geen…

TIP #14 – Wanneer klik jij door op een bericht op social media?

Twee weken geleden hield ik een presentatie over de kansen met social media tijdens een bijeenkomst over cyberverzekeringen van het assuradeurenbedrijf Turien & Co. Naar aanleiding daarvan kreeg ik de…

Tip #13 – Geef presentaties

Weet je wat enorm helpt voor je zichtbaarheid? Het geven van presentaties of workshops. Door het geven van presentaties, bouw je expertstatus op, mensen vertrouwen je, je deelt je kennis…

Tip #12 -Begin je PITCH eens anders

Een paar weken terug schreef ik een tip over pitchen. Ik vertelde toen dat ik onverwachts bij een netwerkontbijt voor een grote groep moest vertellen over mijn bedrijf. Nu heb…

Tip #11 – LinkedIn wordt steeds handiger

Ik ben een fervent gebruiker van LinkedIn. Ook op mijn mobiel. Natuurlijk heb ik daar de LinkedIn-app op geïnstalleerd. En op je mobiel heeft LinkedIn een aantal mooie toepassingen toegevoegd.…

Tip #10 – Weet jij je doelgroep te bereiken?

Social media, kans….of? Dat is de titel van mijn presentatie die ik onder andere bij de Haagse Assurantieclub mocht houden vorige week. De verzekeringsbranche en zeker de financieel adviseurs/assurantiekantoren, lopen…

Tip #9 – Welk tijdstip plaats jij je berichten?

Wat is beste tijdstip? Vorige week kreeg ik via mijn website een vraag naar aanleiding van mijn tip over het werken met een contentkalender. Die vraag ging vooral over of je…

Franck Fielemon: met social selling mijn bedrijf opgebouwd

Franck Fielemon (1971) is omzetcoach en helpt ondernemers meer rendement uit hun eigen verkoopinspanningen te halen. Het principe van social selling speelt daarbij een belangrijke rol. Na een carrière op…

Tip #8 – Hoe creatief ben jij?

Hoe creatief ben jij? Manon, ik kan prima vertellen over mijn vak, maar ik krijg het niet op papier. Kun jij mij helpen? Deze klant is niet de enige die worstelt…

Tip #7 – Ben jij eigenaar van?

Stress…ik moet pitchen Vorige week was ik als introducé op een netwerkbijeenkomst van het Ronald McDonald Business Breakfast in Leiden. Eenmaal daar kwam ik erachter dat degene die mij zou…

Tip #6 – Heb jij je pitch scherp?

Stress…ik moet pitchen Vorige week was ik als introducé op een netwerkbijeenkomst van het Ronald McDonald Business Breakfast in Leiden. Eenmaal daar kwam ik erachter dat degene die mij zou…

Tip #5 – Ben jij al beroemd?

Ik hoor het je denken: Ben jij al beroemd? Wat is dat nu weer voor vraag? Het heeft alles te maken met zichtbaarheid. En dat is waar een groot deel…

Tip #4 – Heb jij al een plan?

Vorige week zat ik met een stel te praten over de inzet van social media voor hun bedrijf. Deze twee mensen praten vol passie over hun werk. Zij hebben één…

Tip #3 – Zo doe je dat dus…

Een van mijn klanten is een Voorschotens schildersbedrijf: Zitman & Co. Het familiebedrijf bestaat ruim 75 jaar en inmiddels heeft de derde generatie de leiding. Het bedrijf is zowel online…

Tip #2 – Instagram grootste groeier

Instagram heeft in 2019 830.000 meer gebruikers dan in 2018 en is daarmee het snelst groeiende social mediaplatform. Facebook raakte 640.000 gebruikers kwijt ten opzichte van 2018, maar is nog…

Tip #1 – Free Publicity – persbericht

Heb je een winkel, dan is je etalage je uithangbord. Die moet zo aantrekkelijk zijn dat consumenten/klanten graag bij je naar binnen lopen. Als die winkel gevestigd is in het…

Het ‘Waan van de dag’ syndroom

Ik heb last, last van ‘Waan van de dag’ syndroom. Dit is een min of meer ernstige aandoening die ertoe leidt dat ik door alle drukte nauwelijks toekom aan activiteiten…

Thierry Stokkink: Niet morgen resultaat met social media

Als je vandaag begint met de zakelijke inzet van social media, dan heb je niet meteen morgen de eerste klanten binnen. Je moet langere tijd zichtbaar zijn voordat social media…

Herman Broere: niets doen op social media is geen optie

Sinds de overname van Koster verzekeringen in 2015 is Herman Broere (1970) bewuster bezig met social media voor zijn bedrijf. “Ik kan mij niet voorstellen dat je op de zakelijke…

Nadja Geers: Wij gaan vol inzetten op LinkedIn

Veldhuis Advies is ruim 2 jaar geleden social media zakelijk gaan inzetten. “Het was vooral experimenteren, oefenen en kijken wat er voor ons werkt. Inmiddels zijn we daar achter. In…

Back To Top