social media voor ondernemers in de financiële dienstverlening
Bel 06 5050 4461

Social Media TIP #14 LinkedIn – De bedrijfspagina

In Tips on

Ben jij ondernemer en ben jij met een persoonlijk profiel aanwezig op LinkedIn, dan kun je eigenlijk ook niet om een zakelijke bedrijfspagina op LinkedIn heen. En ja, dat geldt ook voor zzp’ers. Door een bedrijfspagina op LinekdIn te hebben, krijg je veel meer mogelijkheden.

Ja, het is in sommige gevallen best een uitdaging om volgers te krijgen op je pagina, maar als je ze hebt zijn ze een bron van informatie.

Waarom zou je een bedrijfspagina moeten hebben?

Met een bedrijfspagina kun je je veel beter als bedrijf profileren. Je persoonlijke profiel ben jij en daar kun je niet te commercieel zijn. Op je bedrijfspagina is dat wel mogelijk. Ik noem een paar voordelen:

  • Je kunt je als bedrijf profileren
  • Je kunt laten zien waar je als bedrijf voor staat
  • Alleen met een bedrijfspagina kan je adverteren
  • Analytics over bijvoorbeeld je bezoekers, o.a.
    • Welke functie hebben ze
    • Uit welke regio ze komen
  • Hoe je berichten presteren
    • Hoe vaak geliked, gedeeld et cetera
    • Wat het ‘engagement’ is met je bericht
      • Impressies
      • Unieke impressies
      • Aantal clikcs
      • Aantal likes
      • Aantal reacties
      • Aantal deelacties
      • Hoeveel volgers je door je bericht gekregen hebt
      • En het social engagement %

In deze tip laat ik je zien hoe je een bedrijfspagina kunt aanmaken op LinkedIn.

Stap 1
Klik boven aan in de blauwe balk op ‘Work’. Ik heb de Engelse taal aanstaan, vandaar ‘Work’. Als je daarop klikt zie je helemaal onderaan staan ‘Create a Company Page’. Klik daarop.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap 2
Vervolgens opent zich onderstaand scherm dat je nu kunt gaan invullen.bedrijfspagina

Vergeet niet het vinkje te plaatsen zodat ze kunnen verifiëren dat jij het recht hebt om de bedrijfspagina aan te maken.

Heb je het ingevuld dan krijg je vervolgens een welkomstpagina en kan je aan de slag.

Stap 3
Nu zit je op het format van je bedrijfspagina en kan je daadwerkelijk al je gegevens gaan invullen.

Zorg voor een goede omslagfoto (formaat 1536 x 768 px) en ook voor een goede profielfoto, je logo (330×300 px) zou hier prima kunnen staan. Klik op de potloodjes en je kunt alles aanpassen, ook nog de naam van je pagina (daar heb je 100 tekens voor).

Stap 4
Heb je afbeeldingen staan, dan kun je nu starten met het schrijven van de tekst ‘About us’, ‘Over ons’. In dit stukje tekst moet duidelijk worden wat je doet en waar je bedrijf voor staat.

Ook kun je onder ‘About us’ je specialiteiten aangeven. Waar ben je goed in en waar wil je op gevonden worden. Denk hier goed over na.

Bij de andere velden vul je de omvang van je bedrijf in, soort bedrijf, en de bedrijfstak waarin je actief bent en het jaar van oprichting.

Het volgende onderdeel is de locatie en als het goed is verschijnt hier dan ook een kaartje met je locatie. 

Als laatste onderdeel kan je nog drie zogeheten ‘Featured Groups’ invullen. Heb je als bedrijf ook zelf een ‘Groep’ op LinkedIn, dan kun je die hier neerzetten. Ook groepen waar je lid van bent en die voor de volgers van je pagina interessant zijn, kun je hier aangeven.

Je administratietools

Rechts bovenaan kun je klikken op ‘Admin tools’.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daar ga ik nu niet te diep op in. Er volgt nog een apart artikel over het adverteren op LinkedIn. Wat hier wel interessant is, is de mogelijkheid een tweede ‘admin’ aan je pagina toe te voegen die eventueel het beheer voor je kan doen.

Ook de optie ‘Create showcase’ zal in een andere tip aan de orde komen.

De analyse mogelijkheden

Een van de grote voordelen van je bedrijfspagina op LinkedIn, zijn de ‘Analytics’. Als je in de Admin omgeving bent, zie je die bovenaan je pagina staan, naast Updates, Overview en Notifications.

Als je de ‘Analytics’ open klikt zie je de opties visitors, updates en followers.

 

 

 

 

 

Van al deze drie opties kun je statistieken bekijken. Als je net begonnen bent met je pagina (we maken hem nu aan) staat er natuurlijk nog niets. Straks levert dit interessante informatie op.

Hoe zien anderen je bedrijfspagina

Om te weten hoe je pagina toont voor de bezoekers van je bedrijfspagina, klik je op ‘Go to Member View’.

 

 

 

 

Om weer terug te keren naar je Admin omgeving, klik je vervolgens op ‘Manage page’. 

Klaar voor gebruik

Nu is je pagina klaar voor gebruik. In de URL staat over het algemeen een nummer. Je kunt echter ook intikken https://www.linkedin.com/company/bedrijfsnaam [vul je eigen bedrijfsnaam in].

Op die manier zou je hem naar contacten kunnen sturen met het verzoek je pagina te gaan volgen. Maak dit wel interessant. Waarom zou ik jouw bedrijfspagina moeten gaan volgen.

In mijn geval omdat je dan elke dag (of bijna elke dag) wel een tip krijgt over social media.

Leuk dus als je mijn bedrijfspagina volgt: https://www.linkedin.com/company/vonkfactor-13/

Succes en heb je hulp nodig? Stuur gewoon een berichtje en ik help je graag.

1 Reactie

  1. Ron 6 maanden geleden

    Goede tip. Ga ik mee aan de slag

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*