social media voor ondernemers in de financiële dienstverlening
Bel 06 5050 4461

Social Media TIP #15 LinkedIn – De showcase pagina

In Tips on

Het nut van een Showcase Pagina

Vorige week zei ik al dat ik zou ingaan op de mogelijkheid van een Showcase Pagina, gekoppeld aan je bedrijfspagina op LinkedIn. Je hebt altijd een bedrijfspagina nodig om een showcase pagina te maken.

Waarom zou je ook een Showcase Pagina maken?

Een showcase pagina geeft je de mogelijkheid een bepaald soort product, dienstverlening, bedrijfsonderdeel of bijvoorbeeld een jaarlijks terugkerend event apart onder de aandacht te brengen.

Een voorbeeld

Ik volg hier op LinkedIn, het bedrijf LinkedIn. Ik ben echter niet geïnteresseerd in alles wat LinkedIn doet, maar ik wil wel alles weten over hun Marketing oplossingen. Dus volg ik de Showcase Page ‘Marketing Solutions’ en ook hun ‘E-learning’ pagina.

showcase linkedinAls bedrijf kun je hiermee een specifieke doelgroep voor een bepaald product, dienst of bedrijfsonderdeel voorzien van nuttige informatie. Uiteraard kan je ook weer adverteren, gericht op deze specifieke volgers van je showcase pagina.

Voor wie interessant?

Voor jou als zzp’er misschien niet direct een interessante optie, al valt dat nog te bezien. Kijkend naar vonkfactor 13 zou ik misschien aparte showcase pagina’s aan kunnen maken voor LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram en daar specifieke tips plaatsen voor die kanalen. Dat ga ik overigens niet doen..;-))

Over het algemeen zijn het de wat grotere bedrijven die showcase pagina’s aanmaken. Ik zou mij aan de andere kant ook kunnen voorstellen dat het voor het midden- en kleinbedrijf  ook interessant is.

Je hebt bijvoorbeeld een advieskantoor op gebied van verzekeringen, hypotheken en pensioen. Voor deze drie onderdelen zou je dus aparte showcase pagina’s kunnen aanmaken.

Of je hebt een IT-adviesbedrijf waarbij je zowel Microsoft als Apple in de schappen hebt. Ik als MAC-gebruikers zou dan aanhaken op je Apple Showcase.

Een Showcase pagina aanmaken

Ga naar je bedrijfspagina en klik op ‘Admin tools’. In dat rijtje zie je dan ook staan ‘Create Showcase paginashowcase linkedin

 

 

 

 

 

 

 

Klik en het volgende scherm verschijnt.

showcase

Denk goed na over de naam, want die kun je later niet meer veranderen. Die naam moet ook tot de verbeelding spreken.

Nu kun je vrijwel op dezelfde manier als bij je bedrijfspagina, deze pagina invullen.

Zorg voor een goede en tot de verbeelding sprekende ‘omslagfoto’. Het ideale formaat is 1536 x 768 px. De afmetingen voor de profielfoto zijn 300 x 300 px.

showcase

Ook nu kun je weer een bedrijfsomschrijving toevoegen en ‘specialiteiten’ toevoegen.

showcase

Doorscrollend naar beneden geef je je website adres in, de omvang van je onderneming, de branche waarbinnen je actief bent en het jaar van oprichting.

showcase

Uiteraard heb je ook weer de mogelijkheid om je locatie in te geven en om drie voor jou belangrijke groepen op LinkedIn te benoemen. Uiteraard kan dat ook een groep zijn die je zelf beheert of een groep die voor jou klanten heel interessant is.

Klik op ‘Overview’ boven aan je pagina en je krijgt te zien hoe je pagina er nu uitziet.

Nu is je showcase pagina klaar en kan je er berichten gaan plaatsen en je contacten en de rest van LinkedIn op de hoogte stellen van het bestaan van je Showcase pagina en hoe interessant het voor ze kan zijn om die pagina te volgen.

Heel veel succes en heb je vragen dan weet je mij te vinden.

Manon Vonk
06 50504461
manon@vonkfactor13.nl

 

 

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*