social media voor ondernemers in de financiële dienstverlening
Bel 06 5050 4461

Social Media TIP #19 – Adverteren op LinkedIn (deel 1)

In Tips on

Net als op Facebook is het mogelijk om een advertentiecampagne te voeren op LinkedIn. En ook net als bij Facebook kan je alleen adverteren op LinkedIn als je ook een bedrijfspagina hebt.
Met een Ad campagne kan je op drie manieren je producten promoten.

 

Adverteren op LinkedIn

Sponsored content

Met sponsored content kan je direct professionals benaderen door middel van business to business ads. Daarnaast kan je door middel van de vele opties met betrekking tot het vaststellen van doelgroepen heel specifiek en doelgericht te werk gaan.
Sponsored content kan je gebruiken door middel van zogeheten Native ads. Dus ads die op je bedrijfspagina staan en daar te zien zijn.

Sponsored Inmail

 

Sponsored Inmail

Met sponsored Inmail kan je door middel van de geïntegreerde messenger doelgericht direct je doelgroep benaderen.

Hier kan je een call to action button aan toevoegen om direct reactie en respons te krijgen vanuit je inmail. Het handige aan de inmail is dat die alleen bezorgd wordt op het moment dat mensen actief zijn. Je bereikt je doelgroep wanneer zij actief bezig zijn met LinkedIn. Op deze wijze vergroot jij je kans op reactie en bereik van je doelgroep.

  • Je kan inschrijving voor webinars of events verhogen door gepersonaliseerde uitnodigen te versturen
  • Gericht adverteren met producten en services
  • Downloaden van content als blogs, e-books- infographics promoten.

Tekst Ads

 Wanneer je gebruik maakt van deze optie komt je advertentie in de rechterkolom van LinkedIn. Ook nu kun je weer zelf je doelgroep bepalen en ook nu kan dit alleen als je al een bedrijfspagina hebt.

Text ads

Voor een campagne moet je voorafgaand verschillende dingen duidelijk hebben en/of vaststellen. Zo is het uiteraard van belang dat je van tevoren duidelijk doelen stelt die je wilt bereiken met je campagne. Op deze wijze kan je na afloop goed evalueren of de campagne heeft gebracht wat je ervan hebt verwacht. Ook heb je dan na verloop van tijd een uitgebreid overzicht van je campagnes en datgene wat ze opleveren. Op deze wijze kan je overzichtelijk zien wat werkt en wat niet en op deze wijze je campagnes verbeteren.

 

Het voeren van de campagne

Je kan dus indien je een bedrijfspagina hebt een campagne starten op LinkedIn met gebruik van de Campagne Manager. Om dat te doen is het van belang om een doelgroep vast te stellen aan wie de campagne gericht is.

Op LinkedIn is het mogelijk om heel gedetailleerd kwalitatief goede doelgroepen vast te stellen. Dit is omdat men op LinkedIn hun profiel erg up-to-date houdt om in beeld te blijven bij recruiters, connecties en bedrijven.

Een profiel op LinkedIn bevat veel informatie waarop je doelgroepen kan baseren en zodoende meer gericht campagnes kan voeren.

Doelgroepen specificaties

Een profiel bevat onder meer de locatie, ervaring, leeftijd, geslacht en plaats van werk. Je kan de kenmerken eigenlijk onder verdelen in verschillende categorieën:

Ervaring:

  • Functie
  • Titel
  • Senioriteit
  • Jaren ervaring

Bedrijf:

  • Grootte
  • Naam
  • Branche

Opleiding:

  • Scholen
  • Diploma’s
  • Studierichtingen

Interesses:

  • Vaardigheden
  • Groepen

Profiel:

  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Locatie

 

Al deze specificaties kunnen op verschillende wijze een bijdrage leveren om een doelgroep vorm te geven en hebben ook invloed op de omvang van je doelgroep.

Hoe een dergelijke doelgroep te maken en gebruik te maken van Campagne Manager komt in een volgend artikel aan bod.

 

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*