skip to Main Content
Tip #10 – Weet Jij Je Doelgroep Te Bereiken?

Social media, kans….of? Dat is de titel van mijn presentatie die ik onder andere bij de Haagse Assurantieclub mocht houden vorige week.

De verzekeringsbranche en zeker de financieel adviseurs/assurantiekantoren, lopen niet voorop als het gaat om het inzetten van social media voor hun bedrijf. Daar liggen dus zeker kansen. De aanwezige leden van de HAC, overigens alleen maar mannen en ook niet echt de jongste meer, waren in ieder geval onder de indruk van de mogelijkheden.

Jongeren aantrekken

Ze hadden wel een interessant vraagstuk als assurantieclub en daar wil ik het in deze tip over hebben. Hoe trek je nu jongeren aan. Hoe bind je ze aan zoiets als een assurantieclub, zeker als die club meer lijkt op een Herensociëteit?

Welk social mediakanaal?

Welk kanaal zou je dan moeten inzetten, wat interesseert hen en wat heb je ze te bieden als assurantieclub. Overigens is dit een branche breed probleem. Het assurantievak vergrijst in hoog tempo en op de een of andere manier lukt het de verzekeringsbranche niet, ondanks alle initiatieven, om jongeren te enthousiasmeren voor het mooie verzekeringsvak.

Welke vragen stellen

Dus even op een rijtje de vragen die je jezelf moet stellen als je bijvoorbeeld jongeren, in dit geval in de leeftijd van 20 – 35 jaar wilt bereiken en aan je wilt binden.

  • Welk kanaal of kanalen bevindt deze leeftijdscategorie zich?
  • Wat wil je uitstralen als club/ondernemer
  • Met welk doel wil je ze bereiken?
  • Wat wordt je verhaal?
  • Verdiep je in wat deze leeftijdscategorie wil, waar lopen ze voor warm. Haal die informatie actief op.
  • Sluit in je verhaal/bericht aan bij de beleving van deze doelgroep
  • Zorg voor een herkenbare uitstraling
  • Tag influencers die jouw doelgroep aanspreken
  • Tag bedrijven waarvan je wilt dat ze je berichten zien
  • Ga zelf mensen volgen waarvan jij denkt dat ze tot je doelgroep behoren

Dit zijn een aantal vragen die je jezelf moet stellen. Als ik in gesprek ben met ondernemers komen er tijdens dat gesprek vaak nog meer vragen bovendrijven.

Aan de slag

Het bestuur van de Haagse Assurantieclub nodigt mij binnenkort uit om te kijken hoe zij via social media deze doelgroep aan zich kunnen binden. Dat wordt een uitdaging, maar daar hou ik wel van.

Als jullie suggesties hebben om deze doelgroep te bereiken, laat het mij weten. Ik hoor het graag.

Back To Top