skip to Main Content
Tip #3 – Zo Doe Je Dat Dus…

Een van mijn klanten is een Voorschotens schildersbedrijf: Zitman & Co. Het familiebedrijf bestaat ruim 75 jaar en inmiddels heeft de derde generatie de leiding.

Het bedrijf is zowel online als offline zichtbaar.

Als we het over offline hebben, dan zie je ze met regelmaat in de plaatselijke krantjes staan.  Met een artikel of een advertentie. Zo her en der verspreid door het dorp zie je hun kleine Smarts staan, uiteraard voorzien van logo. Op een pand dat in eigendom is, hangt een enorm doek met hun Winteractie. En eens in de zoveel tijd maken ze ook nog gebruik van de zogeheten sandwichborden aan de lantaarnpalen om de aandacht van het publiek te trekken. Bovendien zijn de huidige directeur en zijn vader actieve netwerkers en laten dan ook regelmatig hun gezicht zien op bijeenkomsten.

Social media

Daarnaast zijn ze actief op social media, waarbij vooral Facebook belangrijk is. Via LinkedIn bereiken ze de zakelijke markt. Verder worden ook Twitter en Instagram ingezet om bekendheid te creëren. Het bereik daar is nog mondjesmaat, maar wordt steeds beter. Ze zijn nog niet zo lang bezig op social media en zoals je ongetwijfeld zelf weet heeft de zakelijke inzet van social media ook tijd nodig. Tenzij je iets fantastisch bedenkt en het ook nog uitvoert.

En dat hebben ze nu zeker gedaan. Vorig jaar hebben ze een hilarisch filmpje gemaakt om de lente in te luiden en de schilders weer naar buiten mochten. Dit jaar hebben ze een carnavalslied opgenomen.

En let op mijn woorden…dat wordt een hit.

Facebook bereik

Uiteraard hebben we het filmpje op Facebook gezet. Afgelopen vrijdagavond is het filmpje live gegaan en het beeld dat je hieronder ziet is van zondag 3 februari. Het bericht heeft een organisch bereik van op dit moment al 37.102 mensen. Ruim 7.300 betrokkenheidsreacties, het is ruim 269 keer gedeeld en dat is alleen nog maar op hun eigen pagina. Het aantal fans van de pagina laat ook een mooie stijging zien.

Facebook

Het filmpje is gemaakt met medewerking van Alexander en Mario Mulder. Deze beide mannen hebben het filmpje uiteraard ook op Facebookpagina gezet. facebook

Het is ongelooflijk wat deze creatieve actie aan bereik en naamsbekendheid oplevert en dit gaat de komende tijd nog wel even door. Over zichtbaarheid gesproken.

Nu heeft niet iedereen dit in huis om te doen, maar het laat wel zien wat social media, in dit geval Facebook, aan bereik creëert terwijl het aantal fans van de pagina echt nog niet hoog is. Kortom dit is gouden marketing.

Back To Top