social media voor ondernemers in de financiële dienstverlening
Bel 06 5050 4461

Wekelijkse Social Media TIP #32 – Verkoop de bestemming…

In Tips on

Verkoop de bestemming, niet de weg er naar toe…

bestemmingMijn oog blijft hangen op het beeld van een strand met wuivende palmen, hangmat en daarnaast op een tafeltje een gin tonic. In de zomermaanden mijn favoriete drankje. De begeleidende tekst maakt het allemaal nog aantrekkelijker. Ik heb al op de knop gedrukt om de reis te boeken…Ik koop de bestemming.

Herken je dat? Deze reisorganisatie verkoopt de bestemming, niet de reis ernaar toe. Op die reis ernaar toe zit ik waarschijnlijk helemaal niet te wachten. Wie wil er nu in de file staan richting Schiphol? Ruim drie uur van te voren aanwezig zijn op een overvol vliegveld? Lang in de rij staan om je koffer te mogen inleveren? Niemand toch? Het liefst wil je gebruik maken van ‘beam me up scotty’ zodat je direct, zonder vertraging op plek van bestemming aankomt.

Vertaal dit nu naar je eigen bedrijf, je eigen business. Hoe vaak heb jij het in je berichten op social media alleen maar over die reis, die weg ernaar toe? En niet over de bestemming, wat het je klanten oplevert, waar hij/zij blij van wordt. De oplossing waar hij al ik weet niet hoe lang op zit te wachten? Het is ook mijn valkuil…

We blijven in onze berichten op social media vaak hangen in de techniek, in plaats van dat we vertellen wat de bestemming is, de oplossing, dat de wens van de klant gaat uitkomen…

Laten we afspreken dat je vanaf nu het alleen nog maar gaat hebben over de bestemming…

 

Succes!

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*