communicatie, social media & tekst voor ondernemers
Bel 06 5050 4461

Wekelijkse TIP voor meer zichtbaarheid #7 – Ben jij eigenaar van?

In Tips on

Ben jij ook eigenaar van?LinkedIN

Op de nieuwjaarsreceptie van de Ondernemersvereniging Voorschoten (OVV) werd ik voorgesteld aan twee jonge ondernemers.

Ze studeren beiden en hebben daarnaast hun online marketingbedrijf Dropjob opgericht.

Samen met een andere ondernemer uit Voorschoten heb ik deze twee jongemannen uitgenodigd om eens te vertellen waar ze nu precies mee bezig zijn, wat ze doen en waar we elkaar kunnen versterken. Ongelooflijk leuk.

Maar er viel mij ook iets op. En ik ben geneigd dat toe te schrijven aan hun leeftijd. Daar ligt dus totaal geen wetenschappelijk onderzoek aan ten grondslag, gewoon ‘gut feeling’.

Social media kent voor hen nauwelijks geheimen. Facebook en Instagram is hun natuurlijke habitat, maar LinkedIn…Daar waren ze niet aanwezig.

Op de een of andere manier zit LinkedIn niet in het systeem bij onze twintigers. Natuurlijk zijn er twintigers die een profiel hebben op LinkedIn, maar die gebruiken het toch meer als hun online CV dan dat ze actief op het netwerk aanwezig zijn.

Mijn eerste tip aan deze twee Drobjobbers was dan ook om als de sodemieter een LinkedIn-profiel aan te maken. Dat hebben ze gedaan. Kreeg al snel een uitnodiging om te linken, zonder leuk persoonlijk berichtje. En als professionele headline hadden ze staan: Owner/eigenaar Dropjob….

Kortom er was werk aan de winkel.

Ik heb ze een paar uur bij mij op kantoor uitgenodigd en ze de eerste beginselen van netwerken op LinkedIn uitgelegd en vooral een aantal tips gegeven om hun profiel te verbeteren. Overigens moeten ze daar nog mee aan de slag. Ook zij hebben last van ‘waan van de dag’ en de combinatie eigen bedrijf en studie met goed gevolg afronden vraagt veel tijd en energie…;-)

Hoe wil je gevonden worden?

Als ondernemer is die professionele headline/kopregel heel belangrijk. Overigens ook als je bijvoorbeeld een baan zoekt, maar deze tip is vooral gericht op ondernemers.

Als daar staat dat je eigenaar bent van Dropjob (om dat voorbeeld nog even aan te houden) dan zegt mij dat helemaal niets. Ik weet namelijk niet wat Dropjob is.

Ik wil weten wat je mij te bieden hebt. Waarvoor ik bij jou moet zijn. Dat moet meteen uit je professionele headline blijken.

Dus niet …eigenaar van…Leuk voor jou, maar vertelt mij niet waarom ik bij jou zou moeten shoppen.

Maar, in het geval van één van de twee Drobjobbers

Webdeveloper met een achtergrond in online marketing. Wij zorgen dat jouw bedrijf online zichtbaar wordt.

Nu weet ik wat hij doet. Bovendien gebruikt hij een aantal woorden, zoals webdeveloper en online marketing waar je op gevonden wordt.

Tips voor je kopregel

Een aantal tips waar je op kunt letten bij het schrijven van je kopregel:

  • De kopregel is maximaal 120 tekens (inclusief spaties). Er zijn trucjes om dit aantal op te hogen, alleen loop je dan wel het risico dat in de zoekresultaten op LinkedIn niet je volledige kopregel getoond wordt.
  • In previews worden de eerste 80 tekens getoond, daar moet het dus staan…
  • Maak een kopregel die laat zien wat het voordeel is voor de lezer
  • Niet alleen wie je bent en wat je doet
  • Gebruik trefwoorden/zoekwoorden die anderen gebruiken als ze iemand met jouw expertise zoeken
  • Gebruik bijvoorbeeld verticale lijnen (|) tussen je woorden/zinnen. Of ✅. Op deze website vind je allerlei iconen en andere tekens om te gebruiken.
  • Schreeuw niet in je kopregel, gebruik dus niet alleen maar HOOFDLETTERS.
  • Check wat je concullega’s gebruiken en doe er je voordeel mee.
  • En het mag natuurlijk ook best een kopregel zijn met een knipoog…
  • Bovendien mag je hem natuurlijk zo vaak aanpassen als je wilt.

Succes!

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*